Wyjazdy team building – metoda budowania kultury zespołowej

Data dodania: 29.03.2018


Przedsiębiorcy zamierzający inwestować w swoich pracowników, lubią sięgać po najróżniejsze bezpłatne gry i materiały szkoleniowe typu team building np na tej stronie: http://www.szkolenia-integracyjne.pl . Firmy, które je dostarczają przeważnie też udzielają informacji o tym, w jaki sposób za wszystko się zabrać. Nie mają one jednak żadnego wpływu na pakiet szkoleń integracyjnych się zakończy, gdyż bardzo dużo zależeć tu będzie od tego, kto to będzie prowadził.

Duża część narzędzi tego typu nie wymaga jakiś wielkich umiejętności, z pomocą instrukcji osoba mająca jakieś doświadczenie z pewnością sobie poradzi organizując zabawy i wyjazdy team building. Jednak w praktyce na takim trenerze spoczywa dużo odpowiedzialności, gdyż powinien on w taki sposób wykorzystać materiały, żeby zespół zaspokoił swoje potrzeby.

Sposób prowadzenia takich szkoleń lub imprez i motywy podejmowania decyzji facylitatorów były przedmiotem wielu lat eksperymentów, które prowadził znany na całym świecie doktor Kirkpatrick. Między innymi udowodnił on, że nawet jeśli w pierwszej chwili sposoby reagowania trenerów team building sprawiają wrażenie przypadkowych, to mimo wszystko w podejmowanych przez nich decyzjach można uchwycić ukryte schematy.

Badacz analizują przeprowadzone badania zdefiniował kilka ważnych zagadnień, które charakteryzują wyzwania, z którymi muszą się uporać trenerzy. Przeważnie nie ma dużych trudności przy ich zastosowaniu, a użyć ich można bez względu na okoliczności szkoleń. Mają one formę kilku pytań, które powinno się zadać nim zabawy i gry się zaczną.

Pierwsze zagadnienie do analizy to ustalenie zakresu elastyczności realizowanych warsztatów i tolerancja na próby nagięcia zasad, to w dużej mierze będzie zależało od stylu pracy i doświadczeń grupy. Należy się także zastanowić nad tempem pracy. Można uzgodnić sztywne ramy czasowe i ich się trzymać, a można również zwolnić tempo i pozwolić na wprowadzenie zmian w grafiku.

Obszar o dużym znaczeniu, od którego zależy w znacznym stopniu sukces całego przedsięwzięcia, to koncentracja na celu. Jeśli rolą zespołu jest ukończenie zadania, to należy się trzymać się tego dość stanowczo, także podczas podsumowania rezultatów. Jednocześnie zespół ma dobrze wiedzieć, że odpowiedzialność za ten sukces będzie na nim spoczywać, tu pojawia się kolejny obszar podejmowania decyzji czyli kontrola.